تعداد کاربران جهانی کریپتو از نیم میلیارد نفر گذشت
گزارش پژوهشی سایت صرافی رمزارز crypto.com نشان می‌دهد، در پایان سال گذشته تعداد کاربران بازار کریپتوکارنسی یا دارندگان رمزارز در جهان به ۵۸۰ میلیون نفر رسید که نشان‌دهنده یک رشد ۳۴ درصدی است.

به گزارش بورس فوری، به نقل از کوین‌تلگراف، این صرافی تخمین زده است که تعداد کاربران کریپتوکارنسی جهان در سال گذشته سیر صعودی داشته و از ۴۳۲ میلیون در سال ۲۰۲۲ به ۵۸۰ میلیون در سال ۲۰۲۳ رسیده است. بررسی‌های دقیق‌تر آمارها حکایت از آن دارند که در این بازه زمانی، تعداد دارندگان رمزارز اتریوم از ۸۹ میلیون نفر به ۱۲۴ میلیون نفر افزایش یافته است و این در حالی است که تعداد دارندگان بیت‌کوین از ۲۲۲ میلیون به ۲۹۶ میلیون نفر رسیده است.

این صرافی رمزارز با استفاده از روش منحصر به فرد خود، از طریق ترکیب داده‌های درون زنجیره با مجموعه‌ای از پارامترها توانسته تعداد کاربران و دارندگان رمزارز در جهان را شمارش کند. در نمودار شماره ۱ روند صعودی تعداد کاربران و دارندگان کریپتوکارنسی در ۱۲ ماه سال گذشته نشان داده شده است.

تعداد کاربران جهانی کریپتو از نیم میلیارد نفر گذشت

 

در گزارش صرافی crypto.com آمده است: افزایش ۳۴ درصدی تعداد کاربران جهانی رمزارزها پس از یک دوره طولانی نزول بازار رخ داده است و نشان‌دهنده گسترش حوزه نفوذ کریپتوها و افزایش پذیرش آنها در سراسر جهان است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در سال ۲۰۲۳ پذیرش کریپتوها وارد مرحله تازه‌ای شد و نقطه عطف مهمی را ثبت کرد. این در حالی است که بازار کیپتوکارنسی با چالش‌های بزرگی در حوزه اقتصاد کلان روبه‌رو بود. به عنوان مثال، در پیش گرفتن سیاست انقباض پولی از سوی بانک‌های مرکزی کشورهای غربی برای کنترل و مهار تورم رو به رشد، به درازا کشیده شدن کشمکش‌ها در اروپا (جنگ روسیه و اوکراین) و حالا هم درگیری‌های جدید در خاورمیانه در کنار پیامدهای بلندمدت بحران همه‌گیری کرونا از بزرگترین چالش‌های بازار کریپتوکارنسی در سال گذشته بودند.

این گزارش پژوهشی در ادامه می‌افزاید: ارتقاء اتریوم در شانگهای نقش مهمی در افزایش فعالیت این شبکه و رشد قیمت آن داشته است. در همین حال، نفوذ به‌کارگیری توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در بلاکچین بیت‌کوین موجب افزایش تقاضا برای بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ شد. در نمودار شماره ۲ ارتباط افزایش پذیرش بیت‌کوین و قیمت آن را مشاهده می‌کنید.

 

تعداد کاربران جهانی کریپتو از نیم میلیارد نفر گذشت

 

از سوی دیگر، پذیرش صندوق‌های ETF بیت‌کوین در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش پذیرش پادشاه رمزارزها و رشد حجم معاملات آن در سال گذشته داشته است. بر اساس این گزارش، افزایش پذیرش بیت‌کوین در سه ماه چهارم سال گذشته یکی از نتایج تایید صندوق‌های ETF بیت‌کوین در آمریکا بوده است.

گزارش پژوهشی صرافی crypto.com شامل داده‌های ۲۳ صرافی کریپتویی است. در این گزارش همچنین اشاره شده است که ۴۰ درصد دارندگان بیت‌کوین، در کیف‌پولشان اتریوم نیز دارند. در عین حال، ۴۲ درصد کاربران کریپتوکارنسی هیچیک از دو رمزارز بیت‌کوین یا اتریوم را در پورتفوی خود ندارند.

مطلب دیگری که در این گزارش ذکر شده، این است که در دسامبر سال گذشته، صرفی کریپتوکارنسی Bitfinex پیش‌بینی کرده بود، تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد کاربران جهانی بازار کریپتوکارنسی به ۹۵۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. با توجه به روندی که در دو سال گذشته شاهد بودیم، تحقق این پیش‌بینی دور از ذهن نیست.

0 نظر:

نظر بدهید