تولید ۲.۶میلیون تن مرغ در کشور/نهاده‌‌‌ها تأمین شد+فیلم
معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرغ در کشور خبر داد و گفت: در تأمین نهاده‌‌های دامی و ذخیره انبارها مشکلی نداریم.

به گزارش اکواقتصاد، سیدحسین حسینی درباره آخرین وضعیت بخش کشاورزی و میزان تأثیرگذاری در عرصه اقتصادی کشور گفت: زمانی از لحاظ نهاده‌های تولید خوراک دام و طیور و آبزیان و محصول مشکل داشتیم و ضریب رشد سال‌ها منفی بود اما به همت و تلاش همکاران وزارت جهاد کشاورزی و تمام استان‌ها، مشکلاتمان رفع شده است.

وی افزود: اکنون به جایی رسیده‌ایم که در تأمین نهاده‌‌ها و ذخیره انبارها مشکلی نداریم. زمانی واردکننده مرغ بودیم اما الان صادرکننده شده‌ایم به طوری‌که  سالانه دو میلیون و 600 هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تولید تخم مرغ و لبنیات به پایداری تولید رسیده‌ایم و نگاه حداکثری و یکنواختی تولید علاوه‌بر تأمین بازار داخل، برای صادرت در دستور کار است.

وی درباره وضعیت حوزه شیلات و آبزیان، از رشد 140 هزار تن تولید و رسیدن به یک میلیون و 400 هزار تن در این بخش خبر داد و عنوان کرد: این وضعیت ضریب رشد 6 درصدی سالانه را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری 30 همتی در بخش شیلات در دولت سیزدهم اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری رکورد 2.2 دهم همت را با اختلاف فاحشی شکانده و این نشانه از همت وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدن به برنامه و سند اهمیت غذایی تدوین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حسینی در پاسخ به این سؤال که وضعیت کشاورزی کردستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ توضیح داد: کردستان در تولید گندم که یکی از محصولات استراتژیک است، در دو سال اخیر  رکورد تولید گندم را شکانده و تولید بیش از 3 میلیون تن محصولات کشاورزی و افزایش 2 برابری در بخش گلخانه نشان از ظرفیت‌های این استان است که امیدواریم در سال‌های آینده تا 4 برابر نیز افزایش پیدا کند.

 

 

انتهای پیام

0 نظر:

نظر بدهید