ثبت ارزش ۳.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه/ فروش ۴۸۳.۸ میلیون کیلووات ساعت برق
ارزش معاملات روزانه این بازار برای روز گذشته برابر ۲۸ مرداد ماه به ۳ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش اکواقتصاد به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران ارزش معاملات روزانه این بازار برای روز گذشته برابر ۲۸ مرداد ماه به ۳ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال رسید. از این رقم برابر هزار و ۷ میلیارد ریال مربوط به فروش برق در تابلوهای برق بورس انرژی ایران و ۲ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بود.

فروش ۴۸۳.۸ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

بازار برق بورس انرژی ایران نیز در روز گذشته برابر یکشنبه ۲۸ مرداد ماه نسبتا پررونق بود؛ در این روز مجموعا ۴۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۷ میلیارد ریال از بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت.

در این روز ۱۰ میلیون کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی برابر ۱۱.۵ میلیارد ریال از تابلو فیزیکی برق بورس انرژی ایران مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که طی این روز در ۷۶ معامله بالغ بر ۴۶۳.۹ میلیون کیلووات ساعت برق سلف در تابلو مشتقه بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی برابر ۵۵۲.۸ میلیارد ریال را رقم زد. در عین حال ظرف آخرین یکشنبه مرداد ماه ۹.۵ میلیون کیلووات ساعت برق سبز نیز با مجموع ارزش ریالی برابر ۴۴۳ میلیارد ریال نیز در تابلو مشتقه برق سبز بورس انرژی ایران به فرش رفت.

ثبت ارزش ۱.۹ هزار میلیارد ریالی در رینگ بین‌الملل

بررسی داده‌های رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از فروش ۵ هزار و ۵۰۰ تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در بورس انرژی ایران طی روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه و ثبت ارزش معادل ریالی برابر هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال حکایت دارد. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در این روز برابر ۴ هزار تن رافینت را در قیمت پایه برابر ۷۹۶ دلار به ازای هر تن به فروش رساند، با احتساب نرخ دلار سنا برابر ۴۸ هزار و ۴۱۱ تومان، این معامله مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال را رقم زد.

همچنین در این روز برابر هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع شرکت پالایش نفت تبریز نیز در قیمت پایه برابر ۴۷۲.۸۹دلار به ازای هر سنت به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی برابر ۳۴۶ میلیارد ریال را رقم زد.

فروش ۸۲۳ تن حامل انرژی در رینگ داخلی

طی آخرین یکشنبه مرداد ماه برابر ۸۲۳ تن محصول در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی برابر ۲۱۳ میلیارد ریال را نیز در این بازار رقم زد. شرکت پالایش نفت تهران در بازار مازاد برابر ۴۵۰ تن نفتای سنگین را در قیمت پایه برابر ۲۶۱ هزار و ۸۱۵ ریال به ازای هر کیلوگرم به فروش رساند و درآمدی برابر ۱۱۷ میلیارد ریال را رقم زد. این در حالی بود که شرکت پالایش نفت تبریز نیز با عرضه مازاد ۲۳.۵ تن حلال ۴۰۲  در قیمت پایه موفق به ثبت ارزش ۷.۵  میلیارد ریالی شد. همچنین شرکت پالایش قطان ذغالسنگ نیز در این روز برنامه عرضه ۵۰۰ تن روغن سنگین قطرانی در قیمت پایه ۲۵۰ هزار و ۷۷۸ ریال به ازای هر کیلوگرم را داشت که برای ۳۵۰ تن از آن تقاضا به ثبت رسید و فروش این میزان محصول درآمدی برابر ۸۷.۷ میلیارد ریال را رقم زد. 

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

برای روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه بورس انرژی ایران میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود؛ از مهم‌ترین این عرضه‌ها به لحاظ حجمی باید به عرضه ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران و عرضه ۵ هزار تن سی‌او‌سی شرکت پالایش نفت امام خمینی اشاره کرد. همچنین در این روز شرکت‌های مختلفی نسبت به عرضه متانول در رینگ داخلی بازار فیزیکی اقدام می‌کنند.

از مهم‌ترین‌ عرضه‌های رینگ بین‌الملل برای آخرین دوشنبه ماه به لحاظ حجم عرضه می‌توان به عرضه ۳۰ هزار تن نفتای سبک ستاره خلیج فارس و عرضه ۱۰ هزار تن ته‌مانده تصفیه شده برج تقطیر شرکت پالایش نفت امام خمینی اشاره کرد

0 نظر:

نظر بدهید