کاهش بروکراسی اداری با تحول دیجیتال در بورس تهران
روز دوشنبه، ۶ اسفند، جلسه آموزشی ویژه‌ای با همت بورس تهران، به منظور آشنایی بیش‌تر فعالان بازار سرمایه با امکانات و قابلیت‌های سامانه یکپارچه بورس تهران (سیبا)، با حضور نمایندگان شرکت‌های کارگزاری، سبدگردانی و تأمین سرمایه در محل بورس تهران برگزار شد.

به گزارش اکو اقتصاد، به نقل از مدیریت ارتباطات بورس تهران، درابتدای این جلسه، مهدی زمانی معاون عملیات بازار بورس تهران به تشریح ویژگی‌های اصلی این سامانه پرداخت و گفت: این سامانه به منظور سهولت در ارسال مدارک و تسریع فرآیند امور اجرایی معاونت عملیات بازار طراحی شده که در سه سطح کارگزار، کارشناس و مدیر قابل دسترسی است و شامل امور اجرایی عملیات بازار اعم از بازارگردانی، معاملات خارج از ساعت، عرضه اولیه، معاملات عمده و معاملات بلوک خارج از پایاپای است.

زمانی، به تعامل میان بورس تهران و نهادهای مالی اشاره کرد و گفت: استقرار سیبا موجب ایجاد یکپارچگی در فرآیندهای اجرایی اعم از فرآیندهای داخلی و خارجی بورس تهران شده و نتیجه آن کاهش بروکراسی اداری، افزایش دقت در کارها، کاهش قابل توجه خطا، کاهش زمان انجام فرآیندهای عملیات بازار و ایجاد بایگانی الکترونیک خواهد بود.

معاون عملیات بازار بورس تهران به مزایای سامانه یکپارچه بازار اشاره کرد و گفت: در این سامانه عملیات بازار سهام نظام‌مند خواهد شد و وضع هر درخواست و علت رد و یا نقص مدارک مشخص است.

به گفته او، در این سامانه، ارتباط با کارگزار بصورت سیستمی است و تمام مدارک بصورت الکترونیک بایگانی و گزارش‌گیری شده و درصورت لزوم تصمیم‌گیری توسط مدیران با سرعت بیشتر و صرف وقت کمتری انجام خواهد شد.

زمانی در انتهای سخنان خود از مدعوین و نمایندگان شرکت های حاضر در نشست آموزشی درخواست کرد به منظور هر چه بهتر شدن این سامانه به لحاظ فنی و کسب و کار، پیشنهادهای خود را در اختیار بورس تهران قرار دهند.

در ادامه جلسه، مدیرعملیات بازار و کارشناس مسئول واحد فناوری بورس تهران به منظور آشنایی بیشتر مدعوین به تشریح جزئیات فنی سامانه سیبا پرداختند.

نمایندگان شرکت‌های کارگزاری، سبدگردانی و تأمین سرمایه نیز در این جلسه حضور فعال داشتند و نظرها، پیشنهادها و سوال‌های خود را درباره بهبود و توسعه سامانه سیبا مطرح کردند.

0 نظر:

نظر بدهید