به گزارش اکو اقتصاد، روابط عمومی سپردهگذاری مرکزی، اعلام کرد: از مجموع ۸۱۲ هزار و ۳۷۱ تماس ورودی با مرکز تماس ذینفعان بازار سرمایه «۱۵۶۹» در اسفند ماه سال گذشته، به ۷۴۴ هزار و ۴۳۹ تماس پاسخ داده شده است.
جزییات سوالات
بر اساس این گزاش، در این بازه زمانی، بیشترین دلایل تماس مربوط به سهام عدالت بوده، بهطوریکه ۷۲ درصد تماسها با این مرکز درباره سهام عدالت با موضوع «سود سهام عدالت و تقسیم سهام عدالت متوفیان» و ۲۱ درصد درباره سجام مربوط به موضوع «نحوه ثبت نام شخص حقیقی و حقوقی» بوده است.
همچنین سوالات و موارد مربوط به سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه با ۴ هزار و ۹۰۶ تماس، مربوط با موضوع «نحوه استفاده از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه و همچنین نحوه انتقال سهام متوفی به صورت الکترونیک» با یک هزار و ۷۵۶ تماس از دیگر موارد مطرح شده از سوی مردم در این بازه زمانی بوده است.
آمار مراجعه حضوری
در آخرین ماه زمستان سال گذشته، ۱۶۹ نفر در خصوص سهام عدالت «سود، فوت شدهها، جاماندگان، تقسیم سهام متوفی و تایید نشدن شماره شبا» و ۲۶ نفر هم در خصوص سجام «نحوه ویرایش اطلاعات، واریز نشدن سود، نحو ثبت نام حقیقی و حقوقی» با مراجعه حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به دریافت پاسخ و راهنمایی اقدام کردهاند.