چین بزرگ‌ترین سکوی نفتی جهان را می‌سازد
چین بزرگ‌ترین سکوی نفتی فراساحلی جهان را برای میدان مرجان عربستان سعودی ساخته است.

به گزارش اکواقتصاد به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، علیرغم فشار برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، این تحولات نشان‌دهنده تقاضای بلندمدت قوی برای نفت است. چین، بزرگ‌ترین سازنده پنل‌های خورشیدی، خودروهای الکتریکی و توربین‌های بادی، بزرگ‌ترین سکوی نفتی فراساحلی جهان را ساخته است که در میدان مرجان در عربستان سعودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پروژه نشان‌دهنده پیشرفتی در توسعه زیرساخت‌های انرژی دریایی در مقیاس بزرگ این کشور است. همچنین نشان­دهنده وجود تقاضای کافی برای نفت است که انگیزه سرمایه‌گذاری در چنین ساختار عظیمی را فراهم کند.

این سکو با ارتفاع 24 طبقه، بیش از 17,000 تن وزن دارد و ظرفیت سالانه 24 میلیون تن نفت خام، یعنی حدود 176 میلیون بشکه نفت خام و 7.4 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را دارد.

این پروژه 12 میلیارد دلار هزینه دارد و روزانه 300 هزار بشکه به ظرفیت تولید میدان اضافه می‌کند و مجموع آن را به 800 هزار بشکه در روز می‌رساند. با راه­اندازی این پروژه همچنین 360,000 بشکه در روز به تولیدات اتان و مایعات گاز طبیعی اضافه خواهد شد. ظرفیت تولید گاز این میدان نیز روزانه 2.5 میلیارد فوت مکعب افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که نفت و گاز علیرغم رشد جایگزین‌هایی مانند انرژی باد، خورشیدی و خودروهای الکتریکی که توسط دولت­ها حمایت می‌شوند، وضعیت پایداری را تجربه خواهند کرد.

0 نظر:

نظر بدهید