افزایش سرمایه 50 درصدی «افق کوروش» تصویب شد
مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با حضور 50/82 دصد سهامداران در محل مرکز همایش‌های مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش اکواقتصاد، دکتر حسین صبوری مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در ابتدای این مجمع به گزارشی عملکردی مختصر از شرکت پرداخت و گفت: شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از ۲ هزار میلیارد تومان به ۳ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش دهد. همچنین اصلاح ساختار مالی و استفاده از تخفیف مالیاتی مقرر در بند «ث» ماده ۱۴ قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها از دیگر اهداف این افزایش سرمایه است.

صبوری با بیان اینکه جلوگیری از خروج نقدینگی به میزان هزار میلیارد تومان از اهداف دیگر این افزایش سرمایه است، اظهار کرد: در صورت انجام افزایش سرمایه، درآمد فروش شرکت در سال ۱۴۰۴ به ۱۴۲.۳ همت و در سال ۱۴۰۵ به ۱۹۹.۴ همت خواهد رسید.

وی ادامه داد: با انجام این افزایش سرمایه، سود عملیاتی «افق» در سال ۱۴۰۴ به مبلغ ۶.۲ همت و در سال ۱۴۰۵ به مبلغ ۷.۲ همت می‌رسد.

صبوری تصریح کرد: ۱۵درصد بازار خرده‌فروشی در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که ۴درصد آن در اختیار شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش است.

وی اعلام کرد: در مجمع عمومی عادی سالانه اعلام کردیم که تعداد شعب «افق» را به ۴هزار فروشگاه می‌رسانیم که این اقدام تا ۱۵ روز آینده در شرکت محقق می‌شود.

صبوری بیان کرد: علت تغییرات در سود ناویژه، تاثیرات قوانین سازمان‌های دولتی مانند قیمت‌گذاری دستوری است.

در پایان این مجمع پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، موضوع افزایش سرمایه ۵۰درصدی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به تصویب صاحبان سهام در مجمع رسید. همچنین موارد مربوط به مدت ماموریت مدیران شرکت، پاداش اعضاء هیات مدیره و مواد اساسنامه نیز مورد تایید حاضران در جلسه قرار گرفت.

0 نظر:

نظر بدهید