پیوند بازار سرمایه و پول با ورود «خزانه ملت» به فرابورس
پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی ملت از امروز 29 مردادماه آغاز شد و به دنبال استقبال سرمایه‌گذاران در همان روز اول به پایان رسید.

به گزارش اکواقتصاد، در آیین اهدای لوح اولین صندوق مختص اوراق دولتی شبکه بانکی کشور، افشار سرکانیان مدیـرعامل تأمین سرمایه بانک ملت با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری «خزانه ملت» مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده است، گفت: صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی ملت پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی، مجوز پذیره‌نویسی خود را با نماد «خزانه ملت» از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

وی با تأکید بر اینکه صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی ملت به‌عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی شبکه بانکی کشور است، ادامه داد: پذیره‌نویسی «خزانه ملت» از امروز 29 مردادماه در فرابورس آغازشده و با موفقیت به پایان رسید.

سرکانیان این صندوق را از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت با ساختار قابل معامله (ETF) دانست و افزود: 100 درصد منابع «خزانه ملت» در اوراق بهادار با درآمد ثابت، اوراق مرابحه دولت، اسناد خزانه اسلامی، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مزیت‌های «خزانه ملت»

مدیـرعامل تأمین سرمایه بانک ملت با یادآوری اینکه با توجه به ترکیب دارایی‌های «خزانه ملت»، این صندوق تنها صندوق سرمایه‌گذاری بدون پرتفوی سهامی و فاقد ریسک است، گفت: این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و تنها صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی با مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی است.

استقبال سرمایه‌گذاران در روز اول پذیره‌نویسی

سید کاظم چاوشی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک ملت نیز طی این مراسم، فعالیت این صندوق را پیوندی بین بازار سرمایه و بازار پول دانست و گفت: این صندوق علاوه بر مجوز سازمان بورس اوراق بهادار، مجوز بانک مرکزی را نیز برای فعالیت دریافت کرده است.

به گفته وی طبق رویکرد بانک ملت مبنی بر تنوع‌بخشی نسبت به جذب سپرده‌ها و ابزار جذب سپرده‌ها، از سال گذشته پیگیری‌های لازم از بانک مرکزی آغاز شد تا در نهایت مجوزهای لازم برای تأسیس این صندوق دریافت شود؛ پس از آن با احراز شرایط لازم، مجوز پذیره‌نویسی از سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اخذ شد.

چاوشی با اشاره به اینکه در زمان بسیار کوتاهی تمامی واحدهای سرمایه‌گذاری عادی این صندوق در اولین روز به فروش رسید، افزود: این صندوق با حضور بازارگردان نقدشوندگی لازم را داشته و دغدغه‌ خریداران اوراق دولتی را از بابت انتظار تا سررسید و ریسک کاهش بازده، ندارد.

ارکان «خزانه ملت»

شایان ذکر است این صندوق با نماد «خزانه ملت» تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و بر اساس مقررات، اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت خواهد کرد.

موضوع فعالیت «خزانه ملت» سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله اوراق بهادار با درآمد ثابت، اسناد خزانه اسلامی و سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی است.

گفتنی است این صندوق، اولین صندوق مختص اوراق دولتی شبکه بانکی کشور است که توسط بانک ملت، تأمین سرمایه بانک ملت و گروه مالی ملت تأسیس شده است.

همچنین مدیر این صندوق تأمین سرمایه بانک ملت و متولی آن شرکت حسابرسی هوشیار ممیز است. صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ملت نیز رکن بازارگردانی «خزانه ملت» را برعهده دارد.
منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

0 نظر:

نظر بدهید