به گزارش اکواقتصاد، از ابتدای سال 1403 تاکنون، به طور میانگین در هر ماه، 100 شعبه افق کوروش افتتاح شده و مجموعا با ایجاد 659 شعبه جدید در 31 استان کشور، رکوردی بیسابقه، از سوی این شرکت، ثبت شده است. در 17 آبانماه نیز با افتتاح فروشگاه «بندرعباس صادقیه»، تعداد شعب شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش، به 4000 فروشگاه در سراسر کشور رسید.
در حال حاضر افق کوروش به واسطه گسترش فروشگاههای محلی و دسترسی آسان برای مشتریان در سراسر کشور، به یکی از برندهای مورد وثوق در بازار خردهفروشی تبدیل شده است؛ این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که بدانیم، صنعت خردهفروشی در ایران یکی از بخشهای کلیدی اقتصاد بوده و نقش مهمی در تأمین نیازهای روزمره مردم، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی دارد.
البته نقش افق کوروش در صنعت خردهفروشی ایران، تنها به دلیل گستردگی و تعداد فروشگاههایش نیست؛ بلکه این شرکت با نوآوری در خدمات، توجه به کیفیت، بهرهگیری از تکنولوژی روز، لجستیک و سیستم حملونقل فراگیر و مشتریمداری توانسته اعتماد مصرفکنندگان را به دست آورد.
شرکت افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیرهای کشور، همچنان پیشتاز صنعت خردهفروشی در کشور بوده و با نگاه سیستماتیک، مدیریت متمرکز و استراتژیک، خود را به عنوان «لیدر صنعت خردهفروشی»، تثبیت کرده است.
شعار افق کوروش، «عرضه کالاها به صورت همسان، همقیمت و با کیفیت یکسان»، بوده که تاکنون، در این مهم توفیق داشته است. بهطوری که افق کوروش، با بهرهمندی از ۲۰هزار نفر نیروی انسانی، ۷۰۰ هزار متر مربع فضای فروشگاهی و حضور در ۶۷۵ شهر کشور، به بیش از ۱۴ میلیون مشتری، خدمترسانی میکند.
قابل توجه است، شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش، در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خردهفروشی در ایران، نقش قابلتوجهی در این بازار دارد. این شرکت، با توسعه سریع شبکه فروشگاهی خود و ارائه طیف گستردهای از محصولات، به سرعت جایگاه خود را در میان خریداران تثبیت کرد و همچنان در مسیر توسعهمحوری، پیش میرود.