روز کم هیجان وال استریت
معاملات روز جمعه بازارهای سهام در حالی سپری شد که بیشتر شاخص های آسیای منفی و شاخص های اصلی اروپا مثبت شدند. در همین حال، بازار سهام آمریکا در پایان معاملات پنجشنبه همچنان بر مدار سبز قرار داشت.

به گزارش بورس فوری،در پایان معاملات روز جمعه ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) شاخص داو جونز آسیا به میزان ۰.۸۵ درصد افت کرد که نشان می دهد ۵۰ سهم ارزنده آسیایی روز خوبی نداشتند. در همین حال، شاخص نیکی ۲۲۵ توکیو با ۱.۳۴ درصد افت روبه رو شد. هنگ سنگ دیگر شاخص منفی آسیایی بود که افتی ۱.۶ درصدی را ثبت کرد. اما بورس شانگهای با رشد ۰.۱۴ درصدی شاخص خود روبه رو شد. شاخص بورس سنگاپور هم به میزان ۰.۳۸ درصد بالا رفت، با این حال شاخص BSE Sensex هند به میزان ۰.۵۱ درصد افت را تجربه کرد.

همچنین بازارهای اروپایی که معاملات روز پنجشنبه را در فضایی منفی آغاز کرده بودند، در روز جمعه تغییر جهت دادند و مثبت شدند. بر این اساس، تا میانه معاملات امروز فوتسی ۱۰۰ لندن ۰.۵۹ درصد رشد کرد. دکس آلمان ۰.۲۱ درصد و سی ای سی فرانسه نیز با جهشی قابل ملاحظه بیش از ۲ درصد افزایش را تجربه کردند. همچنین شاخص بورس های ایتالیا و مادرید هم به ترتیب ۰.۶۲ درصد و ۰.۴۵ درصد رشد را ثبت کردند. استوکس ۶۰۰ نیز رشدی ۰.۹۳ درصدی را رقم زد.

بر پایه آمارهای مارکت واچ، در پایان معاملات پنجشنبه وال استریت، داو جونز ۰.۶۴ درصد افزایش یافت. همچنین اس اندپی ۵۰۰ و نزدک به ترتیب ۰.۵۳ درصد و ۰.۱۸ درصد رشد کردند. در این روز شاخص بی ثباتی VIX هم ۱.۶۴ درصد رشد کرد.

مهمترین اخبار اقتصادی روز

از مهمترین اخبار اقتصادی روز می توان به افزایش ارزش بازار شرکت مایکروسافت به سطح ۳ تریلیون دلار اشاره کرد. پس از «اپل» شرکت مایکروسافت دومین غولی است که به چنین ارزش بازاری دست پیدا می کند. همچنین انتشار گزارش درآمد فصل چهارم شرکت تسلا (که کمتر از حد انتظارات بود)، ادامه مشکلات شرکت بوئینگ، کاهش ۲.۱ درصدی سهم آیفون شرکت اپل از بازار چین، عملکرد مثبت شرکت هیوندای در فصل چهارم، رشد ۳.۳ درصدی اقتصاد آمریکا در فصل پایانی سال گذشته و افزایش نرخ بهره ترکیه به ۴۵ درصد از دیگر اخبار مهم روز بودند.

0 نظر:

نظر بدهید