سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت
سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که توانسته برای نوزدهمین سال متوالی، جایگاه خود را به عنوان رهبر بازار جهانی تلویزیون تثبیت کند.

به گزارش اکو اقتصاد، طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، سامسونگ در سال 2024 موفق شده 28.3 درصد سهم بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص دهد. این دستاورد حاصل تمرکز سامسونگ بر نوآوری در تلویزیون‌های پریمیوم (Premium) و فوق‌العاده‌‌ بزرگ (Ultra-Large) و همچنین استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در محصولاتش است. 

هان لی، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ گفت: «حفظ جایگاه سامسونگ به عنوان رهبر بازار جهانی تلویزیون برای 19 سال متوالی، ثمره اعتماد و حمایت مشتریان ما است. ما همچنان به نوآوری‌هایی مانند تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی ادامه خواهیم داد و به ارائه محصولاتی می‌پردازیم که به طور واقعی زندگی افراد را ارتقا دهد.»

برتری سامسونگ در بازار تلویزیون‌های پریمیوم و فوق‌العاده بزرگ

سامسونگ با تقویت جایگاه خود در بازار تلویزیون‌های رده بالا، به ‌ویژه در بخش‌های پریمیوم (با قیمت بیش از 2 هزار و 500 دلار) و تلویزیون‌های فوق‌العاده‌‌ بزرگ (75 اینچ و بالاتر)، همچنان پیشتاز است:     

  • تلویزیون‌های پریمیومبیش از 2 هزار 500 دلار): سامسونگ با 49.6 درصد سهم بازار، تقریبا نیمی از بازار جهانی تلویزیون‌های پریمیوم را در اختیار دارد.  
  • تلویزیون‌های 75 اینچ و بالاتر: این شرکت با 28.7 درصد سهم بازار، در بخش تلویزیون‌های فوق‌العاده‌‌ بزرگ پیشتاز است.

موفقیت تلویزیون‌های QLED و OLED در بازار جهانی

سامسونگ همچنان رهبر بازار تلویزیون‌های QLED و OLED است و برتری خود را در صنعت تلویزیون‌های رده‌بالا تثبیت کرد.

  • QLED : سامسونگ با فروش 8.34 میلیون دستگاه،46.8  درصد از سهم این بازار را در دست دارد و توانسته برتری خود را در این بخش تقویت کند. بازار جهانی تلویزیون‌های QLED نیز شاهد رشد چشمگیری بود و برای نخستین بار بیش از 10 درصد از مجموع فروش جهانی تلویزیون‌ها را به خود اختصاص داد.     
  • OLED : فروش تلویزیون‌های OLED سامسونگ در سال 2024 به 1.44 میلیون دستگاه رسید تا سهم این شرکت در بازار جهانی، به 27.3 درصد افزایش بیابد. این افزایش سالانه (year-over-year) 42 درصدی در فروش دستگاه‌ها و رشد 4.6 درصدی سهم بازار، نمایانگر تقاضای بالای بازار برای نوآوری‌های OLED سامسونگ است.

دگرگونی سرگرمی خانگی با هوش مصنوعی و هنر

سامسونگ در نمایشگاه CES 2025 از فناوری Vision AI رونمایی کرد؛ پیشرفتی نوین در ساخت نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی که تجربه تماشای تلویزیون را به سطحی جدید می‌رساند. این فناوری با تحلیل ترجیحات، نیازها و عادات کاربران، تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده را ارائه می‌دهد که به نظر می‌رسد آینده نمایشگرهای هوشمند خانگی را تغییر خواهد داد.

همچنین این شرکت در حال گسترش فروشگاه هنر سامسونگ (Samsung Art Store) است. این قابلیت پیش‌تر فقط در تلویزیون‌های مدل The Frame وجود داشت؛ اما امسال سامسونگ قصد دارد آن را به مدل‌های Neo QLED و QLED اضافه کند تا کاربران بیشتری بتوانند از تجربه هنر دیجیتال شخصی‌‌‌سازی‌شده بهره‌مند شوند.   

0 نظر:

نظر بدهید